Ζωή µέσα από τη δωρεά οργάνων σε τέσσερις συνανθρώπους µας, που περίµεναν το πολυπόθητο µόσχευµα, εξασφαλίζοντας µια δεύτερη ευκαιρία, πρόσφερε ένας 64χρονος, που, δυστυχώς, έχασε τη µάχη. «Φεύγοντας», έγινε δότης οργάνων και ιστών, µε τη συγκινητική συναίνεση σύσσωµης της οικογένειάς του. Πρόσφερε τα όργανά του στις 20 Ιουνίου 2026, χαρίζοντας σε τέσσερις συνανθρώπους µας, που βρίσκονταν σε αναµονή για µεταµόσχευση, µε τελικού σταδίου νοσήµατα, τη δεύτερη ευκαιρία για ζωή.
«Το ΠΓΝΠ, µε βαθύ αίσθηµα ευγνωµοσύνης και σεβασµού, ανακοινώνει την ολοκλήρωση µιας σηµαντικής διαδικασίας ∆ωρεάς Ιστών και Οργάνων, χάρη στην προσφορά ζωής ενός 64χρονου άνδρα, που έφυγε από τη ζωή», αναφέρει, σε ανακοίνωσή του, ο διοικητής του ΠΓΝΠ, δρ. ∆ηµήτριος Μπάκος, σηµειώνοντας πως «η απόφαση αυτή, σε µια οδυνηρή για την οικογένεια στιγµή, αποτελεί ουσιαστική πράξη αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς».
Σηµειώνει πως η µεταµοσχευτική διαδικασία υλοποιήθηκε µε υψηλό αίσθηµα ευθύνης και άρτια συνεργασία µεταξύ των ιατρικών και νοσηλευτικών οµάδων του ΠΓΝΠ. Ειδικότερα, για τη διαδικασία συνεργάστηκαν η ΜΕΘ, το Αναισθησιολογικό, το Ακτινοδιαγνωστικό Τµήµα, το Τµήµα Υπερήχων και Αξονικού Τοµογράφου, το Τµήµα της Αιµοδοσίας, το Παθολογοανατοµικό Εργαστήριο, η Καρδιολογική Κλινική, το Τµήµα Μικροβιολογίας και το Βιοχηµικό και Αιµατολογικό Εργαστήριο, η Ουρολογική Κλινική και η Χειρουργική Οµάδα Μεταµοσχεύσεων, καθώς και ιατροί, νοσηλευτές και βοηθητικό προσωπικό του Νοσοκοµείου. Αναντικατάστατη ήταν και η συνεισφορά του ΕΚΑΒ, που φρόντισε, µε ταχύτητα και ασφάλεια, για τη µεταφορά των οργάνων.
«ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΗ ∆ΡΑΣΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ»
«Ο ρόλος του Ελληνικού Οργανισµού Μεταµοσχεύσεων (ΕΟΜ) υπήρξε καταλυτικός, τόσο στο συντονισµό της διαδικασίας, όσο και στην επικοινωνία µε τις µεταµοσχευτικές µονάδες πανελλαδικά. Χάρη στη συντονισµένη δράση όλων των εµπλεκόµενων φορέων, κατέστη δυνατή η επιτυχής ολοκλήρωση της µεταµοσχευτικής διαδικασίας σε σύντοµο χρονικό διάστηµα. Το προσωπικό του ΠΓΝΠ αντιµετώπισε τον δότη και τη µεταµοσχευτική διαδικασία µε αίσθηµα ευαισθησίας και ευθύνης και συνεργάστηκε µε ταχύτητα, διατηρώντας υψηλό επιστηµονικό επίπεδο. Η ∆ιοίκηση του ΠΓΝΠ εκφράζει τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στην οικογένεια του δότη και την απέραντη ευγνωµοσύνη για την απόφασή τους να δωρίσουν ζωή µέσα από τον θάνατο», υπογραµµίζει ο κ. Μπάκος. Και καταλήγει, στέλνοντας το µήνυµα: «∆ώσε ζωή. Γίνε δότης οργάνων».