Νέα πρόταση Κυρανάκη για το τρένο στην Πάτρα: Τραμ στο παραλιακό μέτωπο και στοχευμένη υπογειοποίηση για την εμπορική γραμμή

Νέα δεδομένα προκύπτουν στο πολύχρονο ζήτημα της διέλευσης του τρένου στην Πάτρα, μετά τη δημόσια σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη. Ο υπουργός παρουσίασε μία νέα, πιο «συμπληρωματική» πρόταση που αλλάζει σε μεγάλο βαθμό τον σχεδιασμό για το παραλιακό μέτωπο και την άφιξη του τρένου.

Στόχος: Τρένο στο Ρίο το 2028

Ο κ. Κυρανάκης επανέλαβε με έμφαση ότι το υπεραστικό τρένο μπορεί να φτάσει στο Ρίο έως το 2028, επισημαίνοντας πως η προηγούμενη εργολαβία διαλύθηκε επειδή δεν προχωρούσε. Παράλληλα, ανακοίνωσε την προοπτική δημιουργίας μεγάλου επιβατικού σταθμού στην οδό Κανελλοπούλου, ο οποίος θα αποτελέσει το τελικό σημείο μετεπιβίβασης προς το κέντρο.

«Το τρένο από την Πάτρα θα συνδέεται με το ευρωπαϊκό δίκτυο που χαράσσουμε• η πόλη θα ενταχθεί πλέον σε διαδρομές προς Βουλγαρία και Ρουμανία», τόνισε.

598731988 1252745976670987 1164167225934009579 n

Μετακίνηση στο κέντρο με επίγειο τραμ

Από την Κανελλοπούλου μέχρι το λιμάνι της Πάτρας προτείνεται η δημιουργία μίας επίγειας γραμμής τραμ, τύπου grass track, με στόχο την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης και την απαλλαγή της από «βαριά» οχήματα.

Το τραμ, ως ελαφρύ μέσο, σύμφωνα με τον υπουργό, δεν απαιτεί ηχοπετάσματα, ούτε κατασκευές που θα δημιουργήσουν νέα «τείχη». Αντιθέτως, επιτρέπει την ανάπτυξη πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων κατά μήκος της διαδρομής.

596801416 1252746030004315 3660041523625511713 n

Στοχευμένη υπογειοποίηση για την εμπορική αμαξοστοιχία

Η πρόταση προβλέπει ότι η εμπορική γραμμή θα προσεγγίζει την πόλη επίγεια μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, όπου θα υπογειοποιείται έως τον Άγιο Ανδρέα. Στόχος είναι η αποφυγή όχλησης και η προστασία της συνέχειας του παραλιακού μετώπου.

«Αν δεν γίνει αυτή η υπογειοποίηση, εμπορικό τρένο δεν θα έρθει στην Πάτρα», ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής υπουργός. Η υπόγεια σήραγγα θα είναι μονής διέλευσης και θα επιτρέπει την πρόσβαση των εμπορικών συρμών προς την Πειραϊκή–Πατραϊκή και το λιμάνι.

Αγώνας δρόμου για χρηματοδότηση από το CEF

Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι τον Μάρτιο ανοίγει νέο «παράθυρο» για την υποβολή προτάσεων στο Connective Europe Facility, με την κυβέρνηση να προτεραιοποιεί την υπογειοποίηση της Πάτρας έναντι άλλων έργων.

Παράλληλα, παραδέχθηκε πως, αν και η πρόταση θα κατατεθεί, η έγκριση της χρηματοδότησης δεν είναι βέβαιη.

599083876 1311197917715234 1348650284701926113 n

Οι επιφυλάξεις του Δήμου Πατρέων

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, εμφανίστηκε έντονα αρνητικός, τονίζοντας ότι η πρόταση μεταβάλλει ριζικά το αίτημα της πόλης για πλήρη υπογειοποίηση και τη δημιουργία γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια.

Η ανακοίνωση του Δήμου ήταν ιδιαίτερα αιχμηρή:
«Εμπορικό τρένο με υπέργεια διέλευση που βαφτίζεται τραμ ακυρώνει τις κατακτήσεις του πατραϊκού λαού και διχοτομεί την πόλη», αναφέρεται μεταξύ άλλων.

Ο ρόλος της Περιφέρειας

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, ζήτησε οι προτάσεις να υποβληθούν γραπτά ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες. Τόνισε ότι η έλλειψη τρένου αποτελεί «αναπηρία» για την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για λύση ρεαλιστική, κοστολογημένη και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Η συζήτηση συνεχίζεται

Η νέα πρόταση του Υπουργείου μεταβάλλει σημαντικά τις ισορροπίες, δημιουργώντας νέο γύρο διαβουλεύσεων ανάμεσα σε κυβέρνηση, τοπική αυτοδιοίκηση και κοινωνικούς φορείς. Το μόνο βέβαιο είναι πως το ζήτημα της διέλευσης του τρένου παραμένει κομβικό για την ανάπτυξη της Πάτρας — και η τελική λύση εξακολουθεί να αναζητείται.

Ειδήσεις και νέα από Πάτρα και όλη την Ελλάδα. Η άλλη ματια στην ενημέρωση.

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 242001