Οι μεριδιούχοι της Αχαϊκής Συνεταιριστικής Τράπεζας έμειναν έκπληκτοι με την απαλλακτική πρόταση του εισαγγελέα, η οποία αφορούσε την απαλλαγή όλων των κατηγορουμένων στην πολύκροτη υπόθεση.
Αυτή η πρόταση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις προσδοκίες τους, καθώς οι μεριδιούχοι δηλώνουν ότι αν τελικά υπάρξει απαλλακτική απόφαση, θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για την αποκατάσταση των δικαιωμάτων τους μέχρι το τέλος.
Ο νομικός εκπρόσωπος του συλλόγου μεριδιούχων, Βασίλης Μάρκου, σχολιάζοντας την πρόταση του εισαγγελέα, δήλωσε στο thebest.gr: «Ακούσαμε την εισαγγελική πρόταση για την απαλλαγή όλων των 88 κατηγορουμένων της πρώην Τράπεζας, καθώς υπήρχαν επαρκείς εξασφαλίσεις για τα δάνεια και η τράπεζα δεν έπρεπε να κλείσει. Ωστόσο, δεν λάβαμε κάποια πειστική εξήγηση σχετικά με τους λόγους που οδήγησαν σε οικονομική ζημιά τις περιουσίες μιας ολόκληρης κοινωνικής ομάδας στην περιοχή μας.»
Δεν ακούσαμε, για παράδειγμα, γιατί άλλες συνεταιριστικές τράπεζες, παρά την κρίση, συνεχίζουν να λειτουργούν και να είναι βιώσιμες και μετά το 2010. Δεν μας παρουσιάστηκαν αποδεικτικά στοιχεία (και όχι μόνο οι απολογίες των κατηγορουμένων, όπως έχει υποστηριχθεί) που να δείχνουν ότι τα δάνεια που χορηγούσε η τράπεζα είχαν επαρκείς εξασφαλίσεις. Επίσης, δεν ακούσαμε από την κατηγορούσα αρχή γιατί τελικά η τράπεζα οδηγήθηκε σε εκκαθάριση, αν διεξήγαγε έρευνα σχετικά με την πορεία της εκκαθάρισης, και γιατί, αν υπήρχαν επαρκείς εξασφαλίσεις για τα δάνεια, η εκκαθάριση δεν έχει ολοκληρωθεί 12 χρόνια μετά. Τέλος, δεν διευκρινίστηκε γιατί το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ανέλαβε τη διάσωση της τράπεζας με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, δηλαδή με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.
Γενικά, η σύντομη και αφαιρετική τοποθέτηση του εισαγγελέα έρχεται σε αντίθεση με τον όγκο των 2.500 σελίδων του βουλεύματος που παραπέμπει τους κατηγορούμενους, καθιστώντας την πρόταση απαλλαγής χωρίς επαρκή αιτιολόγηση. Ίσως, τελικά, όλα αυτά να αποτελούν μια συλλογική πλάνη, ή ίσως όλοι εμείς που αναγνωρίζουμε μια σοβαρή βλάβη στην κοινωνία να βρισκόμαστε σε μια παραπλανητική φαντασία, αναζητώντας εξηγήσεις και κυρίως την ανάδειξη των υπευθύνων!
Φυσικά, η τελική απόφαση ανήκει στο Δικαστήριο. Οι μεριδιούχοι που εκπροσωπώ επιθυμούν με πάθος να αποκαταστήσουν το δίκιο τους και είναι πρόθυμοι να αξιοποιήσουν όλα τα νόμιμα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους, προκειμένου να επιτύχουν μια αποκατάσταση που φαίνεται αυτονόητη σύμφωνα με τη λογική και που δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι δεν θα προκύψει από τον νομικό μας πολιτισμό.
Ο κ. Μάρκου ανακοίνωσε ότι, παράλληλα με την δικαστική διαδικασία της υπόθεσης της Αχαϊκής Τράπεζας στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, στα αστικά δικαστήρια προχωρά η διεκδίκηση αποζημιώσεων από 133 μεριδιούχους για τις ζημίες που υπέστησαν στις περιουσίες τους, οι οποίες συνολικά ξεπερνούν το 1.500.000 ευρώ. «Αυτοί οι άνθρωποι ανήκουν στην υγιή και νοικοκυρεμένη οικονομική ζωή της Αχαΐας και, παρά την ανατροπή στον οικογενειακό και επιχειρηματικό τους προγραμματισμό λόγω της απώλειας των μεριδίων τους, συνεχίζουν να αγωνίζονται για την τελική τους δικαίωση», δήλωσε.