Ο Κιρ Στάρμερ ανακοίνωσε ότι θα παραιτηθεί από τη θέση του πρωθυπουργού της Βρετανίας και την αρχηγία του Εργατικού Κόμματος. «Το να περπατάω στην Ντάουνινγκ Στριτ πριν από δύο χρόνια ήταν η στιγμή που ένιωσα μεγαλύτερη περηφάνια στη ζωή μου», τόνισε. Όπως είπε μπήκε στην πολιτική για να έχει την ευκαιρία να αλλάξει τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων προς το καλύτερο.
«Το ερώτημα που θέτει τώρα το κόμμα μου είναι αν είμαι στην καλύτερη θέση για να μας οδηγήσω στις επόμενες γενικές εκλογές. Άκουσα την απάντηση του κόμματος σε αυτό το ερώτημα και την αποδέχομαι με χαρά. Κάθε απόφαση που έχω λάβει αφορούσε το να βάλω τη χώρα που αγαπώ πάνω απ’ όλα. Γι’ αυτό θα παραιτηθώ από τη θέση του ηγέτη του Εργατικού Κόμματος»
Ο Στάρμερ είπε ότι μίλησε με τον Βασιλιά Κάρολο σήμερα το πρωί για να τον ενημερώσει για την απόφασή του να παραιτηθεί. Έχει ζητήσει όπως είπε από την Εθνική Εκτελεστική Επιτροπή του Εργατικού Κόμματος να καταρτίσει ένα χρονοδιάγραμμα με την έναρξη των υποψηφιοτήτων για την ηγεσία στις 9 Ιουλίου και την ολοκλήρωση της διαδικασίας μέχρι τις θερινές διακοπές.
Αυτό σημαίνει ότι θα έχει οριστεί νέος ηγέτης πριν από την επιστροφή του κοινοβουλίου τον Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε, όπως είπε, θα παραμείνει στη θέση του πρωθυπουργού.