Αυξάνεται κατά 6% ο κατώτατος μισθός-Πώς το υποδέχονται οι οικονομικοί φορείς της Αχαΐας
Νέα δεδομένα δημιουργούνται από 1η Απριλίου
Περισσότεροι από 1,6 εκατομμύρια εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα θα είναι οι άμεσα ωφελούμενοι από την αύξηση 6% του κατώτατου μισθού στα 880 ευρώ η οποία θα ισχύσει από την 1η Απριλίου, όπως υπογράμμισε σε συνέντευξη Τύπου η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως. Είχε προηγηθεί η προαναγγελία για αύξηση από τον τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη την Τετάρτη το μεσημέρι στο Υπουργικό Συμβούλιο.
“Στόχος μας είναι η ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των εργαζομένων αλλά και οι αντοχές της οικονομίας και των επιχειρήσεων” ανέφερε η κ. Κεραμέως υπογραμμίζοντας πως η αύξηση του κατώτατου μισθού “χρειάζεται προσοχή για να είναι βιώσιμο το σχήμα. Πρέπει να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας που έχουν δημιουργηθεί. Προχωράμε με σταθερά βήματα προς ένα σταθερό στόχο”.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η Ελλάδα έχει τον 11ο υψηλότερο κατώτατο μισθό ανάμεσα σε 22 χώρες της Ε.Ε., ανεβαίνοντας τρεις θέσεις.
Από την 1η Απριλίου οι υπάλληλοι πλήρους απασχόλησης θα δουν το κατώτατο μισθό να διαμορφώνεται στα 880 ευρώ από τα 830 ευρώ, ενώ το ημερομίσθιο των εργατοτεχνικών θα αυξηθεί κατά 6,02% και θα φτάσει στα 39,30 ευρώ έναντι των 37,07 ευρώ προηγουμένως. Παράλληλα, θα υπάρξει προσαύξηση μισθολογικών κλιμακίων του Δημοσίου κατά 30 ευρώ, μετά την οριζόντια αύξηση των 70 ευρώ που είχε σημειωθεί το περασμένο έτος.
“Από το 2019 η σωρευτική αύξηση φτάνει τα 230 ευρώ μηνιαίως ή 3.220 ευρώ ετησίως, αύξηση που αγγίζει το 35,4%” είπε η κ. Κεραμέως.
Υπογράμμισε ότι η νέα αύξηση του κατώτατου μισθού σημαίνει πρόσθετο μικτό εισόδημα 700 ευρώ σε ετήσια βάση, κάτι που αντιστοιχεί σε καθαρό όφελος 473 ευρώ για εργαζόμενους χωρίς παιδιά ή ένα παιδί και 606 ευρώ για εργαζόμενους με 2 ή περισσότερα παιδιά.
Συγκεκριμένα, εργαζόμενοι χωρίς τέκνα θα λαμβάνουν από 1η Απριλίου καθαρές μηνιαίες αποδοχές 743 ευρώ από 709 ευρώ που λαμβάνουν σήμερα, εργαζόμενοι με ένα τέκνο θα λαμβάνουν 752 ευρώ από 718 ευρώ που λαμβάνουν σήμερα και εργαζόμενοι με δύο ή περισσότερα παιδιά θα λαμβάνουν 762 ευρώ από 719 ευρώ που λαμβάνουν σήμερα.
Το Επιμελητήριο Αχαΐας
Σε δήλωσή του ο Θεόδωρος Λουλούδης, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας τονίζει: « Η αύξηση του κατώτατου μισθού είναι, χωρίς αμφιβολία, ένα θετικό βήμα για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των εργαζομένων. Σε μια εποχή όπου το κόστος ζωής αυξάνεται συνεχώς, αυτό το μέτρο θα βοηθήσει πολλούς συμπολίτες μας να ανταποκριθούν ικανοποιητικότερα στις βασικές τους ανάγκες, ενώ παράλληλα μπορεί να δώσει ώθηση στην εγχώρια αγορά μέσω της αυξημένης καταναλωτικής δύναμης.

Ωστόσο, δυστυχώς, η αύξηση αυτή δεν συνοδεύεται από αντίστοιχα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί σοβαρά πλήγματα λόγω της οικονομικής κρίσης, των υψηλών ενεργειακών δαπανών και των αυξανόμενων λειτουργικών τους εξόδων. Σε πολλές περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις – ιδιαίτερα οι μικρές και μεσαίες – αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κάλυψη τόσο των τρεχουσών υποχρεώσεών τους, όσο και των συνεχώς αυξανόμενων φορολογικών και ασφαλιστικών βαρών.
Χωρίς πραγματικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, όπως μείωση της γραφειοκρατίας, φορολογικές ελαφρύνσεις και επιχειρηματικά κίνητρα, η αύξηση του κατώτατου μισθού δημιουργεί πρόσθετη πίεση σε επιχειρήσεις, που ήδη αγωνίζονται να επιβιώσουν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μείωση θέσεων εργασίας ή ακόμη και σε κλείσιμο μονάδων, με αρνητικές επιπτώσεις στην απασχόληση και την οικονομία της περιοχής μας.
Για τον λόγο αυτό, καλούμε την κυβέρνηση να συνοδεύσει τέτοιες πολιτικές με δομικά μέτρα που θα στηρίξουν την επιχειρηματική δραστηριότητα και την πραγματική μείωση του μη μισθολογικού κόστους, ώστε η αύξηση του μισθού να μην καταστεί δυσβάσταχτη για τις επιχειρήσεις, αλλά να συμβάλλει ουσιαστικά σε ισορροπημένη οικονομική ανάπτυξη».
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Από την πλευρά του ο Δημήτρης Νικολακόπουλος, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Βιοτεχνικών Εμπορικών Σωματείων Ν. Αχαΐας και μέλος του ΔΣ της ΓΣΕΒΕΕ τονίζει :

«Δεν είμαστε αντίθετοι στην αύξηση του κατώτατου μισθού. Ωστόσο η κυβέρνηση ασκεί κοινωνική πολιτική στην πλάτη των επιχειρήσεων. Εμείς θέλουμε να ληφθούν και μέτρα υπέρ των επιχειρήσεων και κάποια από αυτά τα μέτρα είναι και η μείωση του μη μισθολογικού κόστους. Αναφέρομαι στις επιβαρύνσεις που έχουμε από τις ασφαλιστικές εισφορές που είναι δυσβάσταχτες για τις επιχειρήσεις. Δεν μπορεί συνεπώς η κυβέρνηση να κάνει πολιτική στην πλάτη των επιχειρήσεων. Η αύξηση του μισθού πρέπει να γίνει όμως όχι χωρίς να βοηθήσει τις επιχειρήσεις».
Σημείωσε επίσης ότι σε φορολογικό επίπεδο οι επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί σοβαρή οικονομική αφαίμαξη, κάτι που επιβαρύνει υπέρμετρα το κόστος λειτουργίας τους.
Για περισσότερες ειδήσεις, ακολουθήστε μας εδώ!
Για συνεχή ενημέρωση, πατήστε εδώ