ΙΕΛΚΑ: Μειωμένες οι τιμές στα σούπερ μάρκετ τον Δεκέμβριο – Σταθεροποίηση στο δωδεκάμηνο 2024

Αναλυτικά, οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στις εξής κατηγορίες:

Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -10,52%
Τροφές και είδη για κατοικίδια: -7,8%
Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής: -5,42%
Βρεφικές και παιδικές τροφές: -4,74%
Κατεψυγμένα είδη: -3,1%
Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρήθηκαν στις εξής κατηγορίες:

Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +4,5%
Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +4,44%
Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη: +4,03%
Αλκοολούχα ποτά: +3,42%
Νερά, αναψυκτικά, χυμοί: +2,59%
Στο δωδεκάμηνο του 2024, οι τιμές παρέμειναν σχεδόν σταθερές, με οριακή αύξηση 0,04% σε σχέση με το δωδεκάμηνο του 2023.
ΥΠΑΊΘΡΙΟΣ

Οι λόγοι για τη συγκράτηση των τιμών περιλαμβάνουν:

Σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού: Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας και της γκάμας προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καταφέρνουν να συγκρατούν τις τιμές.

Πτώση τιμών πρώτων υλών: Η μείωση των διεθνών τιμών πρώτων υλών τροφίμων, όπως καταγράφεται στον Δείκτη Τιμών Τροφίμων του FAO, έχει συμβάλει στη συγκράτηση των τιμών.

Κυβερνητικές παρεμβάσεις: Η εφαρμογή θεσμικών μέτρων, όπως η απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων, έχει συμβάλει στη σταθερότητα των τιμών.

Προσφορές και εκπτώσεις: Η αύξηση των προσφορών και εκπτώσεων στα σούπερ μάρκετ έχει επηρεάσει θετικά τις τελικές τιμές των προϊόντων.

Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων: Η γρήγορη ανανέωση των αποθεμάτων στα μεγάλα καταστήματα επιτρέπει ταχύτερη προσαρμογή στις τιμές.

Συνολικά, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει μια τάση συγκράτησης των τιμών στα σούπερ μάρκετ, με ορισμένες κατηγορίες προϊόντων να παρουσιάζουν αυξήσεις λόγω συγκυριακών παραγόντων.

Πηγές

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τον Δεκέμβριο του 2024 οι τιμές στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά μέσο όρο 0,94% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023.

Υπαίθριος

Αναλυτικά, οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στις εξής κατηγορίες:

  • Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -10,52%
  • Τροφές και είδη για κατοικίδια: -7,8%
  • Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής: -5,42%
  • Βρεφικές και παιδικές τροφές: -4,74%
  • Κατεψυγμένα είδη: -3,1%

Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρήθηκαν στις εξής κατηγορίες:

  • Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +4,5%
  • Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +4,44%
  • Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζόμενα είδη: +4,03%
  • Αλκοολούχα ποτά: +3,42%
  • Νερά, αναψυκτικά, χυμοί: +2,59%

Στο δωδεκάμηνο του 2024, οι τιμές παρέμειναν σχεδόν σταθερές, με οριακή αύξηση 0,04% σε σχέση με το δωδεκάμηνο του 2023.

Υπαίθριος

Οι λόγοι για τη συγκράτηση των τιμών περιλαμβάνουν:

  • Σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού: Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας και της γκάμας προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καταφέρνουν να συγκρατούν τις τιμές.
  • Πτώση τιμών πρώτων υλών: Η μείωση των διεθνών τιμών πρώτων υλών τροφίμων, όπως καταγράφεται στον Δείκτη Τιμών Τροφίμων του FAO, έχει συμβάλει στη συγκράτηση των τιμών.
  • Κυβερνητικές παρεμβάσεις: Η εφαρμογή θεσμικών μέτρων, όπως η απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων, έχει συμβάλει στη σταθερότητα των τιμών.
  • Προσφορές και εκπτώσεις: Η αύξηση των προσφορών και εκπτώσεων στα σούπερ μάρκετ έχει επηρεάσει θετικά τις τελικές τιμές των προϊόντων.
  • Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων: Η γρήγορη ανανέωση των αποθεμάτων στα μεγάλα καταστήματα επιτρέπει ταχύτερη προσαρμογή στις τιμές.

Συνολικά, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει μια τάση συγκράτησης των τιμών στα σούπερ μάρκετ, με ορισμένες κατηγορίες προϊόντων να παρουσιάζουν αυξήσεις λόγω συγκυριακών παραγόντων.

Ειδήσεις και νέα από Πάτρα και όλη την Ελλάδα. Η άλλη ματια στην ενημέρωση.

Ακολουθήστε μας στα Social Media

Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 242001