Με την παρουσία του υπουργού Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, εκπροσώπων της φαρμακοβιομηχανίας, θεσμικών φορέων και της τοπικής κοινωνίας πραγματοποιήθηκαν στην Πάτρα τα εγκαίνια και ο αγιασμός του νέου Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης του Ομίλου ΒΙΑΝΕΞ, τον οποίο τέλεσε ο Μητροπολίτης Πατρών.
Η επένδυση, ύψους 12,5 εκατομμυρίων ευρώ, αφορά σύγχρονες εγκαταστάσεις άνω των 3.000 τ.μ. και εντάσσεται στη στρατηγική του ομίλου για ενίσχυση της έρευνας, της παραγωγής και της καινοτομίας στον φαρμακευτικό κλάδο.

Γιαννακόπουλος: “Η Πάτρα αποτελεί στρατηγική βάση για τη ΒΙΑΝΕΞ”
Ο πρόεδρος Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΒΙΑΝΕΞ, Δημήτρης Γιαννακόπουλος, τόνισε ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Πάτρα από το 1999, στηρίζοντας σταθερά την τοπική κοινωνία και δημιουργώντας θέσεις εργασίας.
Όπως ανέφερε, το νέο Κέντρο αποτελεί το επόμενο βήμα ανάπτυξης, ενισχύοντας τη θέση της Δυτικής Ελλάδας στον διεθνή χάρτη της φαρμακευτικής καινοτομίας. Παράλληλα, σημείωσε ότι στο νέο κέντρο αξιοποιούνται τεχνολογίες αιχμής για την ανάπτυξη φαρμακοτεχνικών μορφών, όπως δισκία, κάψουλες, ενέσιμα και πόσιμα διαλύματα, αλλά και αλοιφές και κρέμες.
Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η μονάδα υποστηρίζεται από συστήματα καθαρών χώρων, ελέγχου και ιχνηλασιμότητας, ενώ ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη περισσότερα από 20 νέα σκευάσματα. Το κέντρο απασχολεί 21 εργαζομένους υψηλής επιστημονικής εξειδίκευσης.
Στρατηγική ανάπτυξης και ψηφιακός μετασχηματισμός
Ο αντιπρόεδρος του ομίλου Κωνσταντίνος Παναγούλιας παρουσίασε τη συνολική στρατηγική της ΒΙΑΝΕΞ, η οποία βασίζεται στην ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, τη διεθνή επέκταση, την επένδυση στην έρευνα και την καινοτομία, καθώς και στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Τόνισε ότι η Πάτρα αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη βάση του ομίλου μετά την Αττική, χάρη στο ισχυρό πανεπιστημιακό και επιστημονικό της υπόβαθρο.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στο επενδυτικό clawback, το οποίο χαρακτήρισε κρίσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη του κλάδου, προτείνοντας παράλληλα βελτιώσεις όπως αύξηση πόρων, απλούστευση διαδικασιών και διεύρυνση των επιλέξιμων δαπανών σε νέους τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η πράσινη μετάβαση.
Γεωργιάδης: “Σημαντικό βήμα για την ελληνική φαρμακοβιομηχανία”
Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης χαρακτήρισε τη νέα μονάδα ιδιαίτερα σημαντική για τον κλάδο, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για επένδυση που ενισχύει τη σύνδεση της Ελλάδας με τον διεθνή ανταγωνισμό στην καινοτομία.
Αναφέρθηκε στη σημασία της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας για την οικονομία, τονίζοντας ότι αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους εξαγωγικούς τομείς της χώρας.
Παράλληλα, μίλησε για το επενδυτικό clawback, το οποίο –όπως είπε– έχει συμβάλει καθοριστικά στην κινητοποίηση επενδύσεων άνω των 1,6 δισ. ευρώ, δημιουργώντας θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης.
Απαντώντας στις προτάσεις της ΒΙΑΝΕΞ, σημείωσε ότι θα τις στηρίξει όπου είναι δυνατόν, επισημαίνοντας ωστόσο ότι οι τελικές αποφάσεις ανήκουν στο αρμόδιο υπουργείο.

Θεσμικές παρουσίες και παρεμβάσεις
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας Θεόδωρος Τρύφων, ο οποίος χαρακτήρισε την επένδυση σημαντική για την περιφερειακή ανάπτυξη και την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής.
Στην εκδήλωση έδωσαν επίσης το «παρών» εκπρόσωποι της φαρμακοβιομηχανίας, θεσμικοί φορείς και στελέχη της τοπικής κοινωνίας, επιβεβαιώνοντας τη βαρύτητα της επένδυσης για την περιοχή.
